Rozgrzewka

Pasztet z cukinii

Składniki: duża cebula 3 ząbki czosnku 2 łyżki masła klarowanego garść lubczyku 2 średnie cukinie 1 papryka 1/3 szklanki bułki tartej 1/3 kaszy manny 1/3 szklanki oleju 50 g żółtego sera sól ,pieprz 2 duże jajka Przygotowanie: Cebulę i czosnek pokroić w drobną kosteczkę. Na patelni rozgrzać masło klarowane. Wrzucić cebulę i czosnek, podsmażyć do… Czytaj dalej Pasztet z cukinii

Reklama

Dania główne

Rozgrzewająca potrawka z bakłażanem, kaszą orkiszową i cieciorką

Składniki: mały bakłażan 2 papryki 2 pomidory 50 g cieciorki (suche nasiona) 6 łyżek ugotowanej kaszy orkiszowej 2 łyżki koncentratu pomidorowego 2 łyżki masła klarowanego 2 ząbki czosnku 1/2 papryczki chilli kolendra, kmin rzymski, sól Przygotowanie: Cieciorkę namoczyć na kilka godzin w wodzie. Następnie ugotować Pokroić czosnek, papryczkę chilli oraz pozostałe warzywa W garnku rozpuścić… Czytaj dalej Rozgrzewająca potrawka z bakłażanem, kaszą orkiszową i cieciorką

Desery

Jogurtowiec z truskawkami i galaretką

Idealny deser na upały. Składniki: 400 g jogurtu 6 łyżek cukru pudru 2 łyżki żelatyny kilka herbatników 2 garści truskawek 1 galaretka truskawkowa Przygotowanie: Galaretkę rozpuszczamy w 400 ml gorącej wody. Odstawiamy do ostygnięcia. Żelatynę rozpuszczamy w 1/2 szklanki gorącej wody, studzimy. Naczynie żaroodporne lub keksówkę wykładamy na dnie herbatnikami. W misce ucieramy jogurt (najlepiej… Czytaj dalej Jogurtowiec z truskawkami i galaretką

Desery

Ciasto fasolowe bez mąki

Składniki: 2 puszki fasoli czerwonej 4 jaja 6 łyżek kakao 1 banan garść daktyli 60 g cukru 1/3 szklanki oleju garść płatków migdałowych 1 łyżeczka sody kilka orzechów włoskich 2/3 tabliczki gorzkiej czekolady 2 łyżki masła Przygotowanie: Odlać zalewę z fasoli, przepłukać. Daktyle zalać wrzątkiem, zostawić na kilka minut W naczyniu umieścić fasolę, daktyle (bez… Czytaj dalej Ciasto fasolowe bez mąki

Desery

Deser fit banoffee

Deserek bez wyrzutów sumienia, z mniej kalorycznymi, a bardziej wartościowymi odżywczo składnikami. Składniki (5 porcji): garść daktyli małe opakowanie herbatników 4 łyżki masła orzechowego 700 g jogurtu naturalnego 2 banany gorzka czekolada Przygotowanie: Daktyle zalać wrzątkiem, odstawić na kilka minut. Odlać wodę z daktyli (najlepiej do drugiej szklanki, może się przydać do przygotowania kremu). Dodać… Czytaj dalej Deser fit banoffee

Dietetyka

Dieta bogatoresztkowa

Pod tą tajemniczą nazwą kryje się dieta wysokobłonnikowa, przeznaczona dla osób zmagających się z zaparciami, w tym także dla osób z zespołem jelita drażliwego- postacią zaparciową. Wyższa zawartość błonnika może mieć również korzystny wpływ w takich schorzeniach jak zaburzenia gospodarki lipidowej, węglowodanowej czy otyłości. Dieta bogatoresztkowa jest modyfikacją diety podstawowej, gdzie zwiększeniu ulega ilość błonnika… Czytaj dalej Dieta bogatoresztkowa

Desery

Owsiane muffinki z borówkami

Myślę że można je nazwać (prawie) bezkarną słodyczą. Bez dodatku mąki pszennej, cukru, za to dużo błonnika. Po prostu rozpływają się w ustach. Składniki: 2 banany 100 g płatków owsianych 2 jaja 4 g proszku do pieczenia 1 łyżka mąki kokosowej 30 ml oleju 2 garści borówek 2 łyżki kakao Sposób przygotowania: Płatki owsiane zblendować… Czytaj dalej Owsiane muffinki z borówkami

Dietetyka

Dieta przy profilaktyce lub leczeniu choroby zwyrodnieniowej stawów (artrozie)

Artroza (choroba zwyrodnieniowa stawów) to najczęściej występująca choroba układu kostno-mięśniowego. Ocenia się że schorzenie jest jedną z najczęstszych przyczyn niepełnosprawności na świecie – rozpoznaje się ją u połowy osób po 40. roku życia, natomiast co piąta osoba doświadcza istotnego ograniczenia sprawności z jej powodu. Artroza powstaje wskutek zmian zwyrodnieniowych chrząstki stawowej – składowej układu ruchu… Czytaj dalej Dieta przy profilaktyce lub leczeniu choroby zwyrodnieniowej stawów (artrozie)

Dietetyka

Dieta wegetariańska i wegańska w ciąży lub w trakcie karmienia piersią

Już na samym początku warto podkreślić, że nie ma żadnych przeciwwskazań do stosowania diety wegetariańskiej lub wegańskiej w trakcie ciąży lub podczas karmienia piersią. Takie też jest stanowisko Amerykańskiej Akademii Dietetyki. Natomiast istotne jest aby ten model diety był prawidłowo zaplanowany i zbilansowany pod kątem makro- i mikroskładników. Ważne jest to zwłaszcza w przypadku weganek,… Czytaj dalej Dieta wegetariańska i wegańska w ciąży lub w trakcie karmienia piersią