Rozgrzewka

Chipsy jarmużowe

Zdrowsza alternatywa dla chipsów ziemniaczanych, a przy tym szybkie w przygotowaniu. Jarmuż to bogactwo witamin: zwłaszcza beta-karotenu, kwasu foliowego i witaminy K. Barwniki zawarte w jarmużu-luteina i zeaksantyna działają ochronnie na narząd wzroku i mają zastosowanie w profilaktyce i leczeniu AMD. Jako przedstawiciel kapustnych jarmuż zawiera sulforafan o działaniu przeciwutleniającym i antynowotworowym.

20161230_155649

Składniki:

  • 250 g jarmużu świeżego
  • 50 ml oleju rzepakowego/oliwy z oliwek
  • 1-2 łyżki słodkiej papryki
  • sól

Przygotowanie:

Jarmuż myjemy, odrywamy od łodyżek listki. Suszymy dokładnie ręcznikiem papierowym. Olej/oliwę mieszamy z papryką. Każdy listek nacieramy przygotowaną mieszanką i układamy na blaszce do pieczenia wyłożonej pergaminem. Jarmuż wkładamy do piekarnika nagrzanego do 180°C i pieczemy przez 10-15 minut (listki powinny być chrupiące ale nie spalone). Po upieczeniu można delikatnie oprószyć solą.

Jedna myśl na temat “Chipsy jarmużowe

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s